fredag 13. juli 2012

Fredag 13.


Ikke det at jeg er overtroisk altså, men;-) Etter å slukt en sen frokost på grunn av tilrettelegging av fjøset, siden vi drar på en aldri så liten ferietur, sto det plutselig en mann på trappa. Juhu!! Skjønte fort hvorfor. Ei av kvigene som går på beite hadde kommet seg ut av gjerdet og trippet rundt på veien. At det er 80 sone og en smule farlig brydde hun seg lite om. Heldigvis gikk hun gladelig etter bøtta med kraftfor da vi kom. Fant ut hvor hun hadde kommet gjennom gjerdet og forsterka det slik at ikke flere skulle prøve samme vei ut. Batteriet var skifta og apparatet sjekket en time før, så det ble ikke mistenkt...


Så var jeg inne, prøvde å få minstemor til å sove, sette på en vaskemaskin og finne klær vi behøver på tur....og når jeg kom i fjøset litt senere, så det slik ut. Litt flaks igjen: wire hadde vi på lager på grunn av dårlig timing en gang før. Så da ble det bytting av wire i stedenfor middagslaging da. Nå krysser jeg fingrene for at dette holder ei stund, for jeg mener at jeg har gjort en god jobb ;)



Vel ferdig med bytting av wire og innkjøring av rundball hadde jeg et håp om å få laget middag, men nei da.... Telefonen hadde glødet mens jeg holdt på å bytte wire! Nok ei kvige på rømmen. Så da var det bare å framskynde utkjøring av vann og utsette middagen enda en gang. Takket være gode hjelpere var kviga på plass før jeg kom frem! Og ikke minst så fant jeg feilen...Ei lang tunge hadde nok fått tak i ledninga og dratt den av. Så selv om det har vært en møkkadag, så har vi tross alt vært heldige også! Men det er utrolig kjedelig når alt skjer på en og samme dag, enda godt jeg selv var hjemme får en si. Nå nærmer denne dagen seg slutten og jeg håper også uflaksen er over for denne gang.

Ønsker dere alle en fin helg!
Veronika

Ingen kommentarer: