mandag 9. juli 2012

Arbeidskar!


De som kjenner lillebror vet at han er litt av en arbeidskar! Liker så godt å være der det skjer og få hjelpe til. Hva som er lov og ikke har han forstått, noe som er en fordel med så mye skummelt redskap som det er på en gård. 


Nå som vi er hjemme alene er han ofte med i fjøset sammen med meg, og for å være sikker på at han ikke gjør noe han ikke burde så begynte jeg å ta ham med når jeg skulle skrape på kufjøset. Han ville jo også skrape, men skaftet var så langt at jeg var redd kyrne skulle skvette og sparke ham.... Så da lovde jeg at vi skulle kjøre på Felleskjøpet og kjøpe ny, lillebrors favorittbutikk! Men så fant vi en helt ny skrape som Kent hadde kjøpt og kanskje glemt av;) Og et ødelagt skaft ble tatt i bruk. Kan tro gutten ble glad! Endelig egen skrape. Så i dag spratt han opp av senga da han ble spurt om han skulle være inne eller være med i fjøset mens han glad fortalte at han skulle skrape bæsj! Og slik ble det, gutten gjorde en super jobb og var kjempefornøyd. Slik glede liker vi på landet.

2 kommentarer:

Janet sa...

Fantastisk!!
Han er helt herlig!

Med kjæleik til livet sa...

hærlig - rett og slett ;)

monikaklemma